Inspiraatiota Ihmemaan Liisasta

Tänään aiheena on kesäinen juhla-asu synkän ja ainakin eteläisessä Suomessa lumettoman joulukuun keskellä. Olen käyttänyt tätä mekkoa ja hattua Ihmemaa-teemaisissa juhlissa, mutta myös erinäisissä sukutilaisuuksissa ja synttäreillä. Teemabileiden asuksi tämä on ehkä vähän yksinkertainen, mutta sopivilla asusteilla tuunattavissa vielä hieman yritteliäämmäksi. 

Kuvassa nainen valkoisessa vintagehenkisessä mekossa, jossa on kuviona mustia lintuhäkkejä.

Opiskeluaikana tykkäsin tosi paljon teemabileistä ja olen larpannut teininä paljon. En kuitenkaan ole ikinä ollut hirvittävän proppiorientoitunut tai käsistäni kätevä, mutta yhtä kaikki olen tykännyt teemojen toteuttamisesta. Sitä burn outiani edeltänyt uupumuksen kausi söi viimeisetkin ilot teemajuhlista ja pukeutumisesta. Yritän pikkuhiljaa löytää jälleen sen innostuksen ja asujen suunnittelusta tulevan mielihyvän. 

Ostin tämän mekon ensimmäiseltä Lontoon-reissullani vuonna 2015 Camden Marketista. Kangas on kestänyt tosi hyvin ja koen, että hinta-laatu-suhde oli hyvä, vaikken muistakaan, mitä tuote tarkalleen maksoi.

Kuvassa nainen valkoisessa vintagehenkisessä mekossa, jossa on kuviona mustia lintuhäkkejä.

Mekon kuviona on kasvin, lintujen ja lintuhäkkien siluetteja. Minusta on hauskaa, että useat linnut eivät ole sisällä häkissä, vaan lentelevät vapaina oksien seassa.

Hattuhärpäke on varmaan jostain Glitterin kaltaisesta paikasta, mutta se on ollut minulla jo yli kymmenen vuotta, enkä pysty enää muistamaan, miten se on minulle päätynyt. Huomaan, että minulla on aika paljon vanhoja tai tosi vanhoja vaatteita tai asusteita, joita edelleen käytän tai olen säilönyt. Kai se on hyvä asia, että tavaroiden käyttöikä on pitkä, mutta välillä voisin uudistaa vaatekaappini sisuksia. 😄

Kuvassa nainen, jonka hiuksissa on musta pieni hattu, joka muistuttaa silinteriä ja jossa on harso.

Kauhuteemaisemmissa bileissä olen kiinnittänyt hatun rusetin päälle koristeeksi jäniksen kallon.   

Mekko: Voodoo Vixen Camden Marketista
Hattu: alkuperä tuntematon
Sormus: museokauppa Oslossa
Sukkahousut: Lindex
Kengät: K-citymarket

Asun värikkäänä pikku piristyksenä on sormus, jonka olen saanut lomamatkalla Oslossa. Se oli jossakin museokaupassa myynnissä. Vaihtoehtoja oli erilaisia kahvi- ja teeasetelmia, mutta minä tykästyin tähän limekakkuun. Etsystä löytyy useilta myyjiltä erilaisia toteutuksia tästä teemasta. 

Kuvassa nainen, jonka sormessa on pientä kahvikakkulautasta esittävä sormus. Kakunpalan vieressä on kuppi kahvia.

Kakkusormus on myös nyökkäys kohti Liisa Ihmemaassa -teemaa. Yksi erittäin suosittu kohtaus teoksestahan on se, jossa Liisa sattuu löytämään tiensä teekesteille, joissa tutustuu Hatuntekijään. 

Sormus on nätti, mutta vähän haastava käyttää. Sen rengas on säädettävä, mutta pienimmilläänkin se on hieman liian löysä minulle. Sormus siis heilahtelee puolelta toiselle kun tekee jotain käsillään. Ja käsien peseminen tämä sormessa olisi aikamoinen operaatio! Onneksi sen saa helposti pois sormesta ja voi sitten unohtaa lavuaarin reunalle. 😂

Kommentit