Rento luottoasu

Olen ollut kohta vuoden putkeen etätöissä, ja joka arkiaamu en todellakaan jaksa laittautua. Monina aamuina energia ei riitä vaatteiden miettimiseen, vaan vedän päälle tämän luottoasuni. Maksimekko ja iso hartiahuivi. 

Kuvassa nainen ikkunan edessä päällään musta mekko ja vihertävä hartiahuivi.


Mekko on jo aika vanha. Ostin sen Suvilahdesta kirpparilta joskus 2013 tai 2015 aivan ihanana kesäisenä päivänä. Mekon pinta alkaa olla vähän nukkaantunut ja nuhjaantunut, joten sille pitäisi näyttää nukkakampaa. Mekko on siis ollut rento kotivaate, ja viehättävän huivin kanssa se on mielestäni ihan tyylikäs. 

Huiveihin hurahtanut

Minulla on kaksi asiaa, jotka ovat säilyneet pukeutumisessani teinistä saakka. Toinen on säärystimet ja toinen on huivit, joita kiedon harteilleni. 

Tämä huivi on pashminahuivi ja se on aivan ihanan pitkä ja lämmin. Ostin sen pari kesää sitten Berliinissä upeasta huivikaupasta, jossa oli mitä ihmeellisempiä itämaisia huiveja. Pidän lookista, jossa yksinkertaiseen mustaan asuun yhdistää jonkin voimakkaan värisen huivin. 

Lähikuva naisesta, jolla on vihreä hartiahuivi.


Tämän nimenomaisen huivin haaste tosin on se, että siitä lähtee vaaleaa nukkaa. Ei siis todellakaan mikään paras vaate mustien asujen kanssa. Tarraharjat ovat kuitenkin käteviä ja suurin osa ihmisistä ei näe nukkaa, koska eivät ole tarpeeksi lähellä minua. 

Tällä hetkellä haaveilen mustasta kolmionmuotoisesta pitsihuivista, jonka voi asettaa harteilleen. Minulla oli sellainen joskus 14-vuotiaana, mutta valitettavasti se tuli jossain vaiheessa tiensä päähän. Jos tiedät, mistä sellaisen löytäisi, vinkkaa kommenteissa! 🧡

Mekko: kirpparilta
Hartiahuivi: Berliinistä
Rannerenkaat: kirpparilta
Korvakorut: korumyyjä markkinoilla

Vinkki painavien korvarenkaiden käyttöön

Olen huomannut, että en jaksa useinkaan kotioloissa pitää koruja. Yksi syy, miksi aloitin tämän blogin pitämisen, oli löytää enemmän iloa pukeutumisesta. Siispä olen nyt alkanut harjoitella myös enemmän korujen käyttämistä. 

Tykkään paljon isoista renkaista korvakoruina. Haaste vain on se, että saan helposti reaktioita muusta kuin jalometalleista tai kirurginteräksestä. Isot korvarenkaat ovat usein myös aika painavat ja voivat vaurioittaa korvanlehteä. Ratkaisuni oli hankkia pienet venytykset, vain 3 millimetriä. Niissä on pikkuruiset putket, joiden on tarkoitus auttaa korviani kestämään isojen renkaiden painoa ja estää kosketuksen outoihin metalleihin.

Lähikuva itämaisista korvakoruista.


Valitettavasti isot korvarenkaat eivät aina sovi yhteen kuulokkeiden ja niissä kiinni olevan mikrofonin kanssa, joten olen myös joutunut työpäivän aikana luopumaan korviksistani useampaan otteeseen. 

Nämä korvarenkaat olen ostanut Kampin aukiolla, kun siellä oli jotkut kansainväliset markkinat. Siellä oli myymässä vähän merirosvomaisesti pukeutunut henkilö erilaisia koruja. Hauska tyyppi ja mielenkiintoinen valikoima! Suosittelen, jos joskus satut törmäämään häneen.

Kommentit

  1. Ihanan rento asu! Mekot on just parhaita arkivaatteita, ei tarvii paljon miettiä mitä siihen yhdistäis. :) Mä oon aina virkannu tai neulonu pitsihuivit ite, mun suosikki on mun musta haarukkapitsihuivi, haarukkapitsistä tulee mieleen mummuvainaan vanhat huivit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh, olisinpa itse yhtä hyvä käsistäni! Mä en jostain syystä ole ikinä oppinut virkkaamaan. Neulominen menee, kun kyse on villasukista, pitsiä en ole koskaan tehnyt. 😅

      Poista

Lähetä kommentti